Bouwraadhuis
Bouwraadhuis is een ontwerp- en ingenieursbureau actief in de utiliteitsbouw en woningbouw in Zuidwest-Nederland. De briefing na diverse gezamenlijke strategische sessies was helder: ontwerp een nieuw ‘brand’, een beeldmerk met een doorvertaling naar de huisstijl voor gebruik op de (nieuwe) website, advertenties, folders en allerhande drukwerk. Het logo en de huisstijl voldoen aan de wens van een combinatie van een woordmerk met een beeldmerk en de kernwaarden no-nonsens, integer, nuchter, fris, betrouwbaar, eigentijds, creatief, professioneel.
Het uiteindelijke resultaat: een stevig woordmerk van solide letters. De afwisselend kapitaal en onderkast letters benadrukken de creativiteit en eigenzinnigheid van ‘Bouwraadhuis’, maar door de hoogte (bijna overal) gelijk te houden is het toch één geheel. Het secundaire element, een grafische weergave van afkorting ‘BRH’, vormen samen een blok wat visueel verwijst naar een bouwtekening. In de huisstijl keert het terug op de achtergrond als ‘blueprint’.
Daarnaast ontwikkelden we een speels ‘taglinesysteem’, wat het geheel vriendelijker en persoonlijker maakt vooral door de toevoeging de en van in de tagline. Tekstueel simpel aan te passen aan de situatie en toepasbaar op projecten, referenties en medewerkers. Op de website hebben is er gebruik gemaakt van de vele fraaie projecten die beeldvullend worden weergegeven. De site dient zowel als portfolio als toelichting van de werkwijze van Bouwraadhuis.